hannukarpo

Tämän blogin nimi on Karolla on asiaa, koska…

Ajattelin valoittaa hieman blogin nimen syntyä. Tarkoituksena oli alunperin liittää tämä kirjoitus osaksi postausta Ja alussa oli nimi – Miten nimi annetaan?, mutta tekstistä muodostui niin pitkä, että se oli pakko jakaa kahdeksi eri postaukseksi. Tämä sai minut miettimään, että pitäisikö siltikin blogin nimeksi laittaa ”Aivan liian pitkiä tekstejä blogiteksteiksi”.

Hyvään nimeen liittyy aina jokin tarina. Tämän blogin nimi on se, mikä se on, koska…

a) Minulla on aika usein jotain asiaa ja läheiseni sekä työkaverini (jotka ovat siis myös läheisiä) ovat onnellisia, että saan purkaa puhevirtaani välillä jonnekin muuallekin kuin vain heihin.

b) Yksi lempinimistäni on Karpo (Toinen lempinimeni on Carpazzio. Carpazzio olisi sopinut, jos olisin perustanut ruokablogin. Tämä ruokablogi olisi tosin keskittynyt esittelemään hiiltyneitä ja oudoilta maistuvia keitoksia. Pikkusiskoni peri äitini kokkauslahjat. Minä olen hyvä valitsemaan ruokalajiin mätsäävät servetit.)

c) Olen aina halunnut pukeutua naispuoleiseksi Hannu Karpoksi. Nyt se oli mahdollista hulvattoman hauskoissa kuvauksissa lahjakkaan kuvaajan, Jussi Ratilaisen kanssa.

d) Hannu Karpon roolihahmo on vain yksinkertaisesti m-a-h-t-a-v-a! Kuka ei haluaisi olla jakamassa einestä köyhälle ja kaltoinkohdellellu kansalle?

e) Nuoremmilla ei ole hajuakaan, kuka Hannu Karpo on (esimerkiksi 15-vuotias pikkuveljeni sanoi Hannu Karpon olevan se hämärähäiskä siinä Finduxin paskamainoksessa. Hannu Karpo siis asemoi blogin kohderyhmän demograafisesti oikein.)

Niin… Kukas se Karpo taas olikaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Hannu_Karpo

Vaihtoehtoisia nimiä tälle blogille:

MarkkiNoita

Kuvaa sitä, miten maagisen fiksu olen markkinoinnin saralla. Nimi on pikkunäppärä ja oivaltava.
Syyt nimen hylkäämiseen: Blogin teemaan sopivassa headerkuvassa olisin joutunut esiintymään kokomustissa ja syylä nenässä (ei houkutellut). Liian pikkunäppärä. Jotenkin vanhahtava. Markkinoinnissa ei ole mielestäni mitään noituutta, ainoastaan puhdasta psykologiaa ja logiikkaa.

There is something about Marketing

Muunnos suositun elokuvan nimestä ”There is something about Mary”. Kuvaa sitä, miten paljon rakastan markkinointia kaikkine pienine vivahteineen. Kansainvälinen. Toimii, mikäli alkaisin pitämään blogia myös englanniksi, kun huomaan Google Analyticsista, että blogillani on kaksi lukijaa myös Ukrainasta.
Syyt nimen hylkäämiseen: Tuo mieleen elokuvan kohtauksen, jossa Cameron Diazin tukkaan päätyi epämääräistä ”hiusvahaa” ennen treffejä sen lyhyen, apinaotsaisen näyttelijän kanssa. Pohdin, onko se oikeasti mahdollista (en halua kokeilla luonnossa) ja ajatus harhaantuu oleellisesta, eikä blogijuttuja synny. Nimi muistuttaa jotain sellaista, minkä pukuun pukeutunut jenkkikonsultti voisi laittaa bloginsa nimeksi.

Markkinointi.. jotain, jotain..Jee!Jee!

Tätä harkitsin jo tosissani. Ihmiset ottavat asiat aina aivan liian vakavasti. Tarvitaan aina joku, joka ei ota mitään vakavasti.
Syyt hylkäämiseen: Aloin harkitsemaan nimeä oikeasti vakavasti.

Vähiten vituttaa mikään -blogi

Mielestäni liian monessa blogissa maristaan kaikesta. Marisija ei kuitenkaan kerro, miten itse tekisi toisin tai tuo esille yhtään uutta ajatusta. Kunnian osoitus ystävilleni Pasalle ja Atpolle, jotka ovat tunnettuja ”Eniten vituttaa kaikki” -blogista ja kirjasarjasta.
Syyt hylkäämiseen: Kaikkialla kiroillaan jo valmiiksi niin paljon, että jätetään vittuilu muille. Liikaa ”Mä teen ainakin toisin kuin muut”-itsekehunostatusta. Todennäköisesti sorrun itsekin ainakin kerran – no kaksi kertaa – samaan universumin resursseja tuhlaavaan, turhaan marisemiseen.

Karoliina Lehtonen on yrittäjä ja markkinoinnin asiantuntija. Hänen intohimonsa on auttaa yrityksiä kehittämään heidän kilpailukykyään kansainvälisillä markkinoilla. Hänellä ei ole karvahattua tai silmälaseja, vaikka niin moni luuleekin.