samsung-developers-conference-2014-sdc-1616

Miten Samsung-maailmalla menee?

Tiiviimpää yhteistyötä kehittäjien kanssa, kitkatonta käyttäjäkokemusta, iOT-maailman hypetystä. Sitä kaikkea liittyi Samsungin suurimpaan tapahtumaan Samsungin Developers Conferenceen.

Tällä hetkellä San Franciscossa on käynnissä Samsung Developers Conference. Sen sanotaan olevan ison devaajille, medialle ja yhteistyökumppaneille suunnattu konferenssi Samsungin historiassa. Oliko se niin hienoa ja isoa, ja mikä oli mielenkiintoisinta?

 Mielenkiintoisin uusin trendi numero 1) Älyjääkaappi

Inhoan ruokaostosten tekemistä. Miksi jääkaappini ei voisi tehdä sitä puolestani? Samalla se voisi ilmoittaa vaikkapa, mitä jääkaapissani on menossa vanhaksi.

FullSizeRender

FullSizeRender_1  FullSizeRender_3

Mielenkiintoisin uusin trendi numero 2) Älyvaatteet

Miksi minun pitäisi tietää kuinka monta kyykkyä tarvitsen lounaani kaloreiden kuluttamiseen? Miksi puhelimeni ei voisi laskea sitä puolestani?

IMG_0925

 

Mielenkiintoisin uusin trendi numero 3) Samsung Connect Auto

Olen hirveä hurjastelija, mutta voisiko Samsung Connect Auto saada minut ajamaan hieman turvallisemmin hyödyntämällä pelillisyyttä ja antamalla pisteitä ajotyylistäni? Tai ainakin ohjelmoida minulle sopivampaa rauhoittavaa ajomusiikkia?

IMG_0929

 Kuumin keskustelun aihe nro 1) VR eli Virtual Reality

Päivän kuumimman keskustelun aiheen lopputulema oli:

1) Virtual Reality on niin uusi asia, että kukaan ei vielä osaa A) hyödyntää sitä B) tuottaa kunnollista sisältöä sinne C) tietää mihin kehitys on menossa

2) Ei ole väliä mitä teet Virtual Reality-maailmassa, kunhan olet mukana ja teet jotain, niin olet cool! (Vähän niin kuin television alkuaikoina, kun ihmisille riitti mikä tahansa virityskuva ohjelman sisällöksi)

 

Minä, CNN:n kaveri, Virtual Reality ja Eero Aarnion Pallotuoli

Minä, CNN:n kaveri, Virtual Reality ja Eero Aarnion Pallotuoli

 Kuumin keskustelun aihe nro 2) Samsung Pay

Päivän toiseksi kuumimman keskustelun aiheen mielenkiintoisimmat kommentit olivat:

  • James Anderson, Executive Vice President Digital Payments, Mastercard: ”Nyt olemme keskittyneet siihen, että olemme saaneet maksutoiminnallisuuden toimimaan eri laitteissa . Nyt keskitymme siihen, miten saadaan kauppiaille parempia palveluita (analytiikkaa, markkinointia jne.).”
  • Mark Jamison, Global Head of New Product R&D and Design, Visa: ”Onko oikein, että ihmisten pitää tällä hetkellä vieläkin valita Debitin ja Creditin välillä. Miksi heidän pitää edes tietää, mitä ne tarkoittavat? Se ei todellakaan ole parasta asiakaskokemusta, jota me voimme tarjota.”  (EHDOTTOMASTI henkilökohtainen suosikki kommenttini!)
  • Matt Sueoka, Vide President Business Development & Product Strategy, American Express: ”Tulevaisuudessa kahvinkeittimeni voi tehdä puolestani uusien kahvipapujen tilauksen.”

Samsung_pay_karollaonasiaa

 

Käytännön pila numero 1)

Olin koko tapahtumassa se harvinainen kaveri, joka oli täysin Apple-varusteltu puhelinta ja läppäriä myöden. Samsungin kaverit olivat tehneet hauskan käytännön pilan meille iOS-ihmisille: läppärini kello näytti yhtäkkiä olevan Etelä-Korean ajassa… Kello 2 PM sijaan se näytti olevan kello 9 AM… Pientä se on pienikin kiusa … :D

Niin ja oliko se niin hienoa ja suurta, kuin piti olla?

Täytyy myöntää ettei ollut… Samsungia vaivasi ihan sama ongelma kuin kaikkia muitakin (myös suomalaisia): miten saada töihinsä keskittynyt, kannattavuutensa kanssa taisteleva porukka paikalle koulutustapahtumaksi naamioituun markkinointipläjäykseen. Hienot puitteet. Hienot puhujat, mutta kuuntelijat olivat varsinkin devaajien osalta jossain muualla… Toivon todellakin, että töissä keksimässä uusia, vielä parempia asioita tulevaisuudelle!

 

Karoliina Lehtonen on yrittäjä ja markkinoinnin asiantuntija. Hänen intohimonsa on auttaa yrityksiä kehittämään heidän kilpailukykyään kansainvälisillä markkinoilla. Hänellä ei ole karvahattua tai silmälaseja, vaikka niin moni luuleekin.