luxury_karoliina_lehtonen

Älä arvioi asiakasta osa 1: Pakkaussuunnittelu

Hyvin moni on varmasti kuullut mantran siitä, kuinka elämme jatkuvassa mediaähkyssä. Tässä mediaähkyssä selvitäksemme meidän tulee viestiä asiakkaillemme hyvin selkeästi viestimme, jotta tavoitamme asiakkaamme huomion kiireisessä ja loputtumien vaihtoehtojen maailmassa.

 Selkeä viesti ei kuitenkaan tarkoita sitä, että oletamme asiakkaamme olevan ”hieman yksinkertaisia”. Yksi ihmismielen suurimmista iloista on kokea oivalluksen riemua. Tästä johtuen esimerkiksi mainonnassa suurimman suosion ovat saaneet mainokset, joissa on hyödynnetty oivaltavia ajatuskuvioita tai fingerporimaisia sananmuunnoksia.

Tässä pakkaussuunnittelussa ei oltu jätetty mitään arvausten varaan… Voin kuvitella, miten valmistaja on ohjeistanut graafista suunnittelijaa pakkauksen suunnittelussa.

”Laita siihen kanteen sellaisilla koukeroisia kirjaimia, että Paris. Se kun on sellainen chic-paikka. Kirjoita vielä, että ’the ultimate in luxury’. Me halutaan positioida tää meidän tuote luksustuotteeksi.”

 

pakkaussuunnittelu_karoliinalehtonen_karollaonasiaa

”Jos ne tanopäät eivät vielä tähän menessä ole tajunneet, että tämä pakkaus on maksanut meille ihan helkkaristi, niin kirjoita sinne sisälle vielä, että tää pakkaus on todella tyylikäs. ”

pakkaussuunnittelu_karollaonasiaa

Ei mulla muuta tänään. Älä arvioi ketään. Älä edes itseäsi!

Karoliina Lehtonen on yrittäjä ja markkinoinnin asiantuntija. Hänen intohimonsa on auttaa yrityksiä kehittämään heidän kilpailukykyään kansainvälisillä markkinoilla. Hänellä ei ole karvahattua tai silmälaseja, vaikka niin moni luuleekin.